Friday 18 November 2011

Biarlah Aku Jadi Gadis Kampung

Disebuah
restoran mahal..

Seorang gadis bertudung makan
seorang diri...
tiba-tiba datang sekumpulan
remaja duduk di meja sebelah..

Seorang gadis dari kumpulan
itu berkata :

"gadis kampung mana pulak
datang restoran mahal cmne
pastu makan guna tangan pulak
tu...ne mesti tak reti nak pakai
sudu dan garfu kan.."

Seorang anak muda pulak
menyampuk:

"ish...muka cantik..tapi makan
sampai licin pinggan..malu doh
kalau aku jadi bf dia..kalau awek
aku makan x sampai separuh
pinggan..diet katakan..nak jaga
badan...."

Seorang lagi berkata :

"eww..tengok tu...sampai menjilat
jari dowh..geli aku...pengotor
rupanya awek ne..."..

Kemudian datang seorang lelaki
yang tidak dikenali ke arah
kumpulan remaja tu...

Lelaki tu berkata:

Gadis bertudung itu makan
guna tangan kerana ikut sunnah
Rasulullah s.a.w. bukan kerana
dia gadis kampung.

Gadis bertudung itu makan
sampai licin kerana dia tak ikut
nafsu untuk membazir, bukan
kerana dia tidak malu

Gadis bertudung itu makan
sampai menjilat jari kerana ikut
sunnah Rasulullah s.a.w, bukan
kerana dia pengotor"

#Biarlah Aku Jadi Gadis Kampung jika dengan cara kampung ini aku mengikut Sunnahnya...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...